Gebruik informatiekanalen
Thema
overheid
Eenheid
%
Definitie
Aandeel (%) van de inwoners dat gebruik maakt van infokanalen om in contact te komen met het stadsbestuur
Vraagstelling
Teller en noemer
- De teller voor het item ‘Contact met stadsbestuur’ werd berekend op basis van 2 antwoordcategorieën:
- ja
- neen.
- De teller voor de items ‘Formulier/document aanvragen, Klacht gemeld, Informatie over activiteiten, Informatie over beslissingen, Ingegaan op vraag naar mening door het stadsbestuur’ werd berekend op basis van 2 antwoordcategorieën. Iedereen die via minstens 1 kanaal voor een bepaald item contact opnam werd meegeteld in de teller:
- ja
- neen.
- De teller voor de items ‘Via loket, Via telefoon, Via post, Via web, Via mail, Via sociale media’ werd berekend op basis van 2 antwoordcategorieën. Iedereen die minstens 1 maal via een bepaald kanaal contact opnam werd meegeteld in de teller:
- ja
- neen.
- Iedereen die antwoordde op de vraag werd in de noemer opgenomen.
Bron
survey stadsmonitor, SV/ABB
Jaargang
survey stadsmonitor 2017
Opmerkingen bij de kwaliteit
Voor meer informatie: zie Leeswijzer survey Stadsmonitor en vragenlijst Stadsmonitor 2017.
Laatste update
voorjaar 2017
Contactpersoon stadsmonitor
Brontabel